неделя, март 03, 2019

Неделно четиво: Неделя на Страшния съд




За последния, страшен съд над всички човеци, при Своето пришествие, Иисус Христос ни учи така:,,А кога дойде Син Човеческий в славата си, и всички Ангели с Него, тогава  ще седне на престола на славата Си. и ще се съберат пред Него всички народи; и ще отдели едни от други, както пастир отлъчва  овци от кози; и ще постави овците от дясната Си страна, козите от лявата. Тогава Царят ще каже на ония, които са от дясната Му страна: дойдете вие, благословените на Отца Ми, наследете царството, приготвено вам от създание мира; защото гладен бях, и Ми дадохте да ям; жаден бях, и Ме напоихте; странник бях, и Ме прибрахте;гол бях, и Ме облякохте; болен бях, и Ме посетихте; в тъмница бях, и Ме споходихте. Тогава праведниците ще му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме болен, или в тъмница, и Те споходихме? А Царят ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото сте сторили това на едного от тия Мои най-малки братя, Мене сте го сторили. Тогава ще каже и на ония, които са от лява страна: идете от Мене, проклети, в огън вечний, приготвен за дявола и неговите ангели; защото гладен бях, и не Ми дадохте да ям; жаден бях, и не Ме напоихте; странник бях, и не Ме прибрахте; гол бях, и не  Ме облякохте; болен и в тъмница, и не Ме споходихте. Тогава те ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, или жаден, или странник, или гол, или болен, или в тъмница, и не Ти послужихме? Тогава ще им отговори и каже: истина ви казвам:доколкото не сте сторили това на едного от тия най-малките, и Мене не сте го сторили 
И тия ще отидат във вечна мъка, праведниците -в живот вечен.(Мат.25: 31-46)
Затова този ден ще бъде велик и ужасен за всеки от нас. Затова този съд се нарича Страшен, защото нашите дела, думи и най-тайните ни мисли и желания ще станат достояние на всички. Тогава няма да можем да се надяваме на никого, защото Съдът Божий ще бъде праведен, и всеки от нас ще получи според делата свои.











Из притчи Соломонови
Господ с предъдрост основа земята, с разум утвърди небесата; чрез Неговата премъдрост се разтварят  бездните, и облаците ръсят роса. Синко, не изпущай тия неща отпред очите си, пази здравомислие и разсъдливост,- и те ще бъдат живот за душата ти и украшение за шията ти. Тогава ще вървиш безопасно по пътя си, ногата ти не ще се спъне . Кога легнеш да спиш, не ще се боиш, и кога заспиш, сънът ти ще бъде приятен. Не ще се уплашиш от внезапен страх, нито от нападение, що иде от нечестивци, защото Господ ще бъде твое  упование и ще запази ногата от примка. Не отказвай да сториш добро ономува, който се нуждае, кога ръка ти има сила да го стори. Не казвай на приятеля си: ,, иди си и дойди пак, и утре ще ти дам", кога имаш пред себе си. Защото не знаеш какво ще роди утрешният ден. Не крой зло против ближния си, когато с доверие живее при тебе. Не сваждай се с човек без причина, когато не ти е сторил зло. Да ти се не ревне човек, който постъпя насилствено, и не избирай ни един от пътищата му; защото Господ се гнуси от развратния, и с праведните има общение. Проклятие Господне е върху дома на нечестивия, а жилището на благочестивите Бог благославя. Над кощунници Той се присмива, на смирените дава благодат.

Из пророчеството Исаия

Тъй говори Господ Бог, Който е сътворил небесата и тяхното пространство, Който е разспрострял земята с нейните произведения, Който дава дихание на народа, що е на нея, и дух на ходещите по нея. Аз, Господ, Те призовах в правда, ще Те държа за ръка и ще Те пазя, ще Те поставя завет за народа, светлина за езичниците, за да отвориш очите на слепи, да изведеш вързаните в затвор и седящите в тъмнина- от тъмница. Аз съм Господ, това е Моето име, и не ще дам славата Си другиму, нито хвалата Си на истукани. Ето, предсказаното по-напред се сбъдна, и ново ще възвестя:преди то да стане, Аз ще ви възвестя. Пейте Господу нова песен, хвала Нему от земните краища, вие, които плавате по морето, и всичко, което го пълни, островите и живеещите по тях. Нека възвисят глас пустинята  и нейните градове, селищата, дето живее Кидар; нека тържествуват живеещите по скали, нека възклицават от върховте планински. Нека въздадат Господу слава, и хвалата Му нека възвестят на островите. Господ ще излезе като исполин, ревност ще възбуди като воин; ще извика и ще подигне воински вик, ще се покаже силен против враговете Си. Дълго мълчах Аз, търпях и се сдържах; сега ще викам като родилка, ще разрушавам и ще поглъщам всичко, ще опустоша планини и хълмове, и всичката тяхна трева ще изсуша; и реките ще направя острови, и езерата ще изсуша; и ще поведа слепите по път, който те не знаят, ще ги водя по незнайни пътеки; тъмата ще направя светлина пред тях, и кривите пътеки- прави: ето, какво ще направя Аз за тях, няма да ги оставя.
                        АМИН!

Translate