неделя, януари 20, 2019

Неделно четиво: Евангелие от Лука 17:12-19

И когато влизаше в едно село,срещнаха Го десет души прокажени,които се спряха отдалеч и с висок глас викаха:Иисусе Наставниче,помилуй ни! Когато ги видя, рече им: идете, покажете се на свещениците.И когато отиваха, очистиха се. А един от тях, като видя, че е изцерен, върна се, прославяйки Бога с висок глас, и падна ничком пред нозете Му, като Му благодареше: и той беше самарянин. Тогава Иисус продума и рече:нали десетимата се очистиха? а де са деветте? Как не се намериха и други да се върнат, за да въздадат Богу слава, освен тоя другородец? И му рече: стани, иди си твоята вяра те спаси.

Из притчи Соломонови

Господ, ме имаше за начало на Своя път, преди Своите създания, открай време; от века съм помазана, отначало, преди да бъде създадена земята. Аз съм се родила, когато още нямаше бездни, когато още нямаше извори, изобилни с вода. Аз съм се родила, преди планините  да са били поставени, преди хълмовете, когато Господ още не беше сътворил ни земя, ни поля, нито първите прашинки на вселената.Когато той приготвяше небесата, аз бях там. Когато прокарваше кръговата черта на лицето на бездната, когато утвърдяваше облаците отгоре, когато укрепяваше изворите на бездната, когато даваше закон на морето, за да не преминават водите неговите граници, когато полагаше основите на земята, - аз бях при Него художница, и бях радост всеки ден, веселейки се пред лицето Му през всичкото време.

Из книга Битие

В началото Бог сътвори небето и земята. А земята беше безвидна и пуста; тъмнина се разстилаше над бездната, и Дух Божий се носеше над водата. Рече Бог: да бъде светлина. И биде светлина. Видя Бог, че светлината е добро нещо, и отдели Бог светлината от тъмнината. Светлината Бог нарече ден, а тъмнината- нощ. Биде вечер,биде утро-ден един. И рече Бог:да има твърд посред водата, и тя да дели вода от вода. Тъй и стана. И създаде Бог твърдта, и отдели водата , що беше под твърдта, от водата над твърдта. Тъй и стана. Твърдта Бог нарече небе. И видя Бог, че това е добро. Биде вечер, биде утро-ден втори. И рече Бог: да се събере водата под небето, на едно място, и да се яви суша. Тъй и стана. Водата под небето се събра на местата си, и се яви суша. Сушата Бог нарече земя, а събраните води-морета. И видя Бог, че това е добро. И рече Бог: да произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава на земята плод, чието семе си в него. Тъй и стана. И произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава на земята плод, чието семе си е в него според рода му.И видя Бог, че това е добро. Биде вечер, биде утро- ден трети. 

Translate