сряда, август 28, 2024

Иконата на Пресвета Богородица Пресъществуваща



 Таня Биринджиева

Иконата на Пресвета Богородица Пресъществуваща е сравнително нова. Тя е изписана след появата на Пресвета Богородица на едно момиче в Йерусалим през 1995 година, което било мюсюлманка и впоследствие приема православната вяра водено от Пресвета Богородица.

Волята на Пресвета Богородица Пресъществуваща била следната: ,, Искам да ми бъде направено изображение, където лицето ми ще бъде тъжно, дрехите ми ще бъдат черни и трите ми пръста на дясната ръка ще бъдат съединени, името ми ще бъде ,, Пресъществуваща,,.

Чудото с иконата на Пресъществуващата Пресвета Богородица станало в деня на Успение Богородично през 2002 година.  Иконата започнала да плаче. Тъжното лице на Пресвета Богородица, черните дрехи и сълзите и показват отстъпничеството на човечеството и предричат предстоящата скръб и присъствието на Антихриста.

Трите съединени пръста на дясната ръка символизират Светата Троица.
Наименованието ,, Пресъществуваща,, показва съществуването на Божията майка и че тя спасява нашите души. И ако еретиците и антихристите я хулят и твърдят , че я няма ние винаги ще изповядваме,, Ти съществуваш, Богородице, и грешниците Те имат за застъпница пред Господ,,

Translate