събота, юни 13, 2020

Причастеният прокажен



Блогът на Таня Биринджиева

Това се случило преди половин век, когато свети Николай Планас служил, без прекъсване(тъй като никога не е се разболявал по време на служението му продължило 50 години) , веднъж там в неговата енория, в една тясна алея, се криел един прокажен в напреднал стадий на болестта. 
Устните му били изядени от страшната болест. Веднъж свети Николай Планас отишъл да го причасти, но повредената му уста не можела да приеме Светото Тяло Господне. Той се навел над болния и му дал причастието. След това човекът бил откаран в болницата за прокажени заедно с дъщеря му, на която пръстите и са били засегнати. Отец Николай обаче не пострадал!
На тези, които им е трудно да се причастяват, да видят това, защото се страхуват от микробите. Това е голямо богохулство. Бог, живият, господарят на небето и земята, да бъде заразен от микроби! Това са погрешните представи на невярващите.
Свети Йоан Златоуст в молитвата си преди Божественото Причастие обяснява какво е Светото Причастие:,,Вярвам , Господи, и изповядвам, че Ти си наистина Христос, Синът на живия Бог, Който дойде в света да спасиш грешниците, от които пръв съм аз. Вярвам още, че това е самото пречисто Твое Тяло и това е самата драгоценна Твоя Кръв. И тъй, моля Ти се : помилуй ме и ми прости прегрешенията, волни и неволни, извършени с дума или дело, съзнателно или несъзнателно, и удостой ме неоскъдно да се причастя с Твоите тайни, за прошка на греховете и за вечен живот. Амин!

Translate