понеделник, май 25, 2020

В сърцето ми ще намериш Христос


Блогът на Таня Биринджиева

Едно малко момченце спешно е било прието в болница. След изследванията лекарят реши: ,,Ще оперирам сърцето ти...."
Момченцето му отговорило:,, В сърцето ми ще намериш Христос"
Хирургът го погледнал странно и тъй като не бил вярващ, повдигнал вежди и казал:
,,Ще оперирам сърцето, за да разбера щетите насени от болестта ти..."
,,Да, но когато отвориш сърцето ми, ще намериш Христос."
Лекарят погледнал странно родителите му, които били седнали до детето и продължил:,,Когато видя уврежданията, ще затворя гърдите ти и ще реша какво да правя."
,, Давай, но ще намериш Христос в сърцето ми. Светото Писание казва, че Христос пребивава там. Всички църковни химни казват, че Христос пребивава там, в сърцата ни. Ще го намериш в сърцето ми."
Сърдечният хирург казал:,,Ще ти кажа какво точно ще намеря в сърцето ти. Ще намеря износен сърдечен мускул, намалена циркулация на кръвта и отслабени кръвосни съдове. И тогава мога, ако знам, ще те излекувам."
,, И ще намерите и Христос, който е там...."
Докторът излезъл от стаята раздразнен. Горкото дете...!
Както се очакваше то преживя операцията.... Уврежданията бяха значителни, както мислеше. Нищо не можеше да се направи....
Когато операцията преключи, лекаря седнал в кабинета, за да напише епикризата: увредена аорта, увредена белодробна вена, без надежда за трансплантация. Лечение:болкоуспокояващи и абсолютна почивка. Прогноза: Смъртта ще настъпи след време....
Лекарят остави компютъра и стана.... Обърна се към Христос:,, Защо, Всемогъщи, правиш това? Ти го изпрати тук. Изпрати го с това зло. Ти го осъди да умре толкова малък.Защо, защо?
Тогава зад него той чу глас, който му казваше:,, Това дете не е предназначено да живее дълго при вас. Това дете принадлежи на стадото ми и така ще бъде завинаги. Тук при мен няма, болка няма. Той ще бъде облекчен, колкото не може да си представиш. Някой ден родителите му ще дойдат и те при мен. Стадото ми ще продължи да расте."
Сълзи течаха в очите на сърдечния хирург. Но чувствата му към Бог, пълни с неговото его реагираха:,, Ти си създал това създание, създаде това сърце. Обречено е да е умре до няколко месеца.... защо"
Гласът отново му отговорил:,, Детето трябва да се върне към стадото ми,защото изпълни дълга си. Не съм създал това дете на земята, за да го изгубя, а да намеря отново друга изгубена овца."
Лекарят разбрал, че това дете не е дошло в болницата случайно.... То беше дошло за него....Беше получил християнско образование... Спомените нахлуха в съзнанието му. Заради многото му професионални успехи душата му се беше превърнала в последната му грижа.
Влезе в стаята на детето, седна срещу родителите му и срещу него.
Момченцето се събуди и попита:,, Отвори ли сърцето ми?"
,,Да" отговори лекаря
,, И какво откри" попита хлапето
,, Открих Христос" отговори хирургът, плачейки като малко дете, каквото беше преди петдесет години...
Детето и лекаря станаха много добри приятели......

Translate