събота, май 23, 2020

Библейски разкази: Борбата на Иаков с ангела


Таня Биринджиева

Когато стигнал във Ветил Иаков получил ново(второ ) име от Бог - Израил. От този момент нататък потомците на Иаков в Писанието често са наричани израилтяни.

Веднъж по време, когато бил сам през нощта на Иаков му се явил Бог в лицето на ангел, с който той се борил до зазоряване, вземайки благословия от него. По време на борбата Иаков наранил своето бедро, но Бог останал удовлетворен  от неговата ревност. Иаков получил благословия и ново име- Израил,, Борба с Бог" . Този епизод се разказва в книга Битие: ,, И остана Иаков сам. И с него се бори Някой  до зори; и видя, че не го надвива, допря се до ставата на бедрото му, и се повреди ставата на бедрото у Иакова, когато се бореше  с Него. И (му) рече : пусни Ме, защото се зазори. Иаков отговори: няма да те пусна, докле не ме благословиш. И рече: как ти е името? Той отговори: Иаков. и (му) рече: отсега името ти ще бъде не Иаков, а Израил, защото ти се бори с Бога, та и човеци ще надвиваш. Попита  Иаков, думайки: обади (ми) Твоето име. А Той отговори, защо ме питаш за името Ми?( то е чудно) И го благослови там."
Иаков нарекъл това място Пенуел. 
Когато пристигнал в Хеврон, Иаков получил прошка от баща си Исаак в последните дни от неговия живот и погребал баща си, когато той самият бил на 120 години....

Translate