сряда, февруари 13, 2019

Как един известен френски журналист стана православен монах

Монахът Йоанис е роден през 1947 година във Франция, като Жерар Гаскуел. Преди да стане монах той главно се е фокусира главно върху художествената страна на живота като световноизвестен фотограф. Но събитията така са се стекли, че непредвидими  събития го накарват да срещне  природата на Бога и да я разпознае като истински  художник.
Той учи фотография в Париж и след това работи като фотограф в известни модни списания и във вестници, така и в областта на рекламата.  Негови фотографски изложби са били показвани в Париж, Япония, Канада, САЩ.

Отец Йоанис през 1983 година по време на журналистическо пътуване в Гърция среща и се запознава с православното монашество. Малко по-късно той става монах на Света Гора.
Той разказва с вълнение, че никога няма да забрави първите дни прекарани на Атон, когато е отишъл да заснеме с камерата си природата и монашеството. 

Ето и неговият разказ:,, Преди да стана монах, аз бях журналист. Отидох на Атон,Гърция, за да напиша статия за един японски вестник, който ми бе възложил  да направя художествен репортаж. Един ден, ходейки в гората, се озовах  пред една разрушена църква. Влязох вътре и открих една костница. Тази среща беше решаваща за мен. Тогава бях на 30 години. На тази възраст, всичко поглъщаш от живота, търсиш директно удоволствие, сила и знание.Там срещнах истинската си личност.
Един ден щях да бъда на това място, без да съм живял. Осъзнах, че не живея за мен, а за впечатлението, което исках да създам на другите за мен.
Излизайки от църквата, бях развълнуван от гледката в костницата, видях един стар монах-никога не бях го срещал. Много пъти Божественото Провидение ни изпраща човека, от който се нуждаем, в момента, в който се нуждаем от него. 


Помолих го да ми говори за духовния смисъл на живота, но той не говореше на нито един от езиците, на които му говорих.
За да ми обясни, значението на това за което го питах, той започна да пее на гръцки. Не разбрах нито една дума, но слухът ми предизвика нов бунт: това беше нещо необичайно за мен. Емоцията беше неописуема, тя беше докоснала дълбините на моето сърце. Възпявайки го в химн, той откри мистерията на разпятието. Преодолявайки езика с думите, той ми откри, че умрелият като роб е бил прославен като Бог.

И от един обикновен химн открих нов език, езикът на сърцето.

Тогава се родих и преродих в нова реалност.
Животът ми се обърна скоро към Православието.
Веднъж след две години реших да отида да се срещна с него, но не намерих стареца или неговата колиба. Попитах в манастира Ставроникита, който според мен беше близо, но напразно, никой не беше чул за него.
Търсих го цяла година, но ме увериха, че такава колиба никога не е съществувала. Твърдо вярвам, че съм преживял лично чудо.

Translate