събота, октомври 10, 2020

Свети Нектарий Егински и светогорските монаси

Източник: Aγαπω του Χριστού
 Когато през 1961 година свети Нектарий бил канонизиран в един от манастирите на Света гора се оформили две групи от монаси. На тези които го признавали за светия и на тези които не го признавали. Игуменът на манастира, виждайки създалата се ситуация в манастира, извикал монасите и им казал:,, Въпросът за светостта на свети Нектарий Егински няма да е въпрос на загуба на душите ни, и борба помежду ни. Затова нареждам тридневен пост и молитва, за да  помолим Бог да ни разкрие дали преподобни Нектарий е светец или не!"
Това наистина  се случило и на третия ден игуменът се готвел да слезе в църквата, на вретата тихо се почукало и свети Нектарий влязъл! Когато влязъл, игуменът го разпознал и паднал на земята. Тогава свети Нектарий Егински му казал:,, Брат Анастасиос, отиди и кажи на отците да не се морят! Господ ме е благословил и аз съм свят, чудотворен и мироточив! Господ не ме освети по друга причина освен,че аз простих!!

Translate