четвъртък, април 16, 2020

Молитва към разпнатия Господ Иисус Христос

Прикован на Кръста за нас, Иисусе Христе, Единородни Сине на Бога Отца, неизчерпаема бездна на милост, любов и щедрости! Зная, че заради моите грехове, поради неизказано човеколюбие, си благоволил да пролееш на Кръста Твоята кръв, която аз, окаяният и неблагодарен, досега потъпквах със скверните си дела и не считах за нищо. Затова от бездната на моите беззакония и нечистота, като гледам с умните си очи към Тебе, Разпнатия на Кръста мой Изкупител, със смирение и вяра припадам пред Твоите язви, изпълнени с милосърдие, и Те моля за прошка на греховете и изправяне на моя нечист живот. Бъди милостив към мене, мой Владико и Съдия, не ме отхвърляй от лицето Си,но с Твоята всесилна ръка Сам ме обърни към Себе Си и ме постави по пътя на истинното покаяние, та поне отсега да поставя начало на моето спасение. С Твоите Божествени страдания укроти моите плътски страсти; с пролятата Твоя кръв очисти моите душевни скверноти; с Твоето разпятие ме разпъни за света с неговите съблазни и похоти; с Твоя Кръст ме огради от невидимите врагове, които дебнат душата ми. С Твоите прободени нозе удържай нозете ми от всеки лош път; с Твоите прободени ръце възпирай ръцете ми от всяко неугодно на Тебе дело. Прикован по плът, прикови плътта ми към Твоя страх, та, отклонил се от злото, да върша добро пред Тебе. Преклонил глава на Кръста, преклони към земята на смирението моята превъзнесена гордост; с Твоя трънен венец огради ушите ми, за да не слушам нищо неполезно; вкусил жлъчка с устата Си, постави стража на моите нечисти уста. Ти, Който си имал прободено с копие сърце, създай чисто сърце в мене; с всички Твои язви целия сладко ме уязви в Твоята любов, за да възлюбя Тебе, моя Господ, с цялата си душа, с цялото си сърце, с цялата си сила и мисъл. Дай ми  Себе Си, страник и нямащ къде глава да подслони; дай ми Себе Си, всесладкия, услаждащ ме в скърби и напасти със Своята любов, та Тебе, Когото преди ненавиждах, прогневявах, гонех от себе си и приковавах на Кръста, сега да възлюбя, радостно да приема и Твоя Кръст до края на живота си сладко да понеса. Отсега не ми давай,о, всеблаги Изкупителю мой, да се изпълнява моята воля, понеже е зла и непотребна, за да падна пак в тежкото робство на царстващия в мен грях; но Твоята блага воля, желаеща да ме спаси, винаги да се изпълнява в мене. Като се поверявам на нея, представям пред умните очи на сърцето си Тебе, Разпнатия мой Господ, и се моля от дълбините на душата си, и при разделянето от моето тленно тяло да видя Тебе Единия на Твоя Кръст, приемащ ме в Своя защита, пазещ ме от въздушните духове на злобата и вселяващ ме с грешниците, благоугодили Ти с покаяние. Амин.

Translate