неделя, февруари 17, 2019

Неделно четиво:Неделя на митаря и фарисея


Двама човека влязоха в храма да се помолят: единият фарисеин, другият митар.Фарисеинът, като застана, молеше се в себе си  тъй:Боже, благодаря Ти,че не съм като другите човеци, грабители, неправедници, прелюбодейци,или като тоя митар; А митарят, като стоеше надалеч, не смееше дори да подигне очи към небето, но удряше се в гърдите и казваше: Боже, бъди милостив към мене грешника!

Казвам ви, че тоя отиде у дома си оправдан повече, отколкото оня; понеже всеки, който превъзнася себе си,ще бъде унизен, а който се смирява, ще бъде въздигнат.

Боже, Ти си Бог мой, Тебе търся от ранни зори, за Тебе жадува душата ми, за Тебе чезне плътта ми в земя пуста, изсъхнала и безводна, за да видя Твоята сила и Твоята слава, както те видях в светилището:защото Твоята милост е по-добра от живота.Устата ми ще те възхвалят. Тъй ще Те благославям в живота си: в Твое име ще вдигна ръцете си. Като с тлъстина и с дървено масло се насища душата ми, и с радостен глас Те възхваляват устата ми. Кога си спомня за Тебе на леглото си, размислям за Тебе през нощните стражи, защото Ти си моята помощ, и под сянката на Твоите криле ще се зарадвам; към Тебе се привърза душата ми, Твоята десница ме поддържа. А ония, които търсят да погубят душата ми,ще слязат в земната преизподня; ще бъдат поразени със силата на меча; ще станат плячка на лисиците. А царят ще се зарадва в Бога, ще бъде възхвален всеки, който се кълне в него, защото ще се затворят устата на ония, които говорят неправда.

Размислям за Тебе през нощните стражи, защото Ти си моята помощ, и под сянката на Твоите криле ще се зарадвам.
Към Тебе се привърза душата ми, Твоята десница ме поддържа.


Из книга Битие

Направи Господ Бог на Адама и на жена му кожени дрехи, с които ги облече. И рече Господ Бог:ето,Адам стана един от Нас да познава добро и зло; и сега - да не простре ръка да вземе от дървото на живота, та, като вкуси, да заживее вечно.Тогава Господ Бог го изпъди от Едемската градина, да обработва земята, от която бе взет. И изгони Адама, и постави на изток при Едемската градина Херувим и пламенен меч, що се обръщаше, за да пазят пътя към дървото на живота. Адам позна Ева, жена си; и тя зачена и роди Каина, и рече: придобих човек от Господа. Роди още и брата му Авеля. И Авел стана пастир на овци, а Каин беше земеделец. След няколко време Каин принесе Господу дар от земните плодове; и Авел също принесе от първородните на стадото си от тлъстината им. И Господ погледна благосклонно на Авеля и на дара му; а на Каина и на дара му не погледна благосклонно. Каин много се огорчи, и лицето му се помрачи.И каза Господ Бог на Каина: защо се ти огорчи? и защо се помрачи лицето ти? Ако правиш добро, не подигаш ли лице? ако пък не правиш добро, то грехът стои пред вратата: той те влече към себе си, но ти владей над него.

Из книга Битие

Рече Каин на брата си Авеля: да идем на полето. Когато бяха на полето, Каин нападна брата си Авеля и го уби. И рече Господ Бог на Каина: де е брат ти Авел? Той отговори: не зная; нима съм пазач на брата си? И рече Господ : какво стори? Гласът на братовата ти кръв вика от земята към Мене; и сега проклет да си от земята, която е отворила устата си да приеме братовата ти кръв от твоята ръка; когато работиш земята, която не ще дава силата си; ти ще бъдеш изгнанник и скитник по земята. И рече Каин Господу Богу: наказанието ми е по-голямо, отколкото може да се понесе: ето, Ти сега ме пропъждаш от лицето на земята, и аз ще се скрия от лицето Ти и ще бъда изгнанник и скитник по земята; и всеки, който ме срещне, ще ме убие.И Господ Бог му каза: затова именно всекиму, който убие Каина, седемкратно ще се отмъсти. Тогава Господ Бог тури на Каина знак, за да го не убие никой, който го срещне.  

Translate