петък, март 10, 2017

Повод за размисъл над думите на един достоен свещеник

Таня Илиева


Тази сутрин , в социалните мрежи избухна една новина . Новината е свързана с отзоваването на свещеника от град Белене , отец Паоло Кортезе . Отец Кортезе , които беше приютил едно сирийско семейство , което съвсем законно и легално пребивава в България . Само че , нашата всекидневна злоба , неразбиране и лошотия стана причина за отзоваването на отец Паоло Кортезе .
Тази сутрин на профила си във Фейсбук той публикува следното послание към обществото , което не го разбра и изсипа цялата си злоба и неразбиране .
,, Аз си отивам от България с гордо вдигната  глава   ,   с   чест   и  невинен  .
Следвал съм моята съвест , моята вяра , евангелието , учението на Църквата и законите на Република  България .
Търсих да защитавам невинните , достойни , образовани , честни , любезни , скромни и уплашени , под заплаха и малтретирани сирийци . Това не е политика . Това не е гордост . Това нищо друго , не е извън съвестта , вяра в евангелието , учението на Църквата и законите на България . Не успях , не успяхме : Бог да ме прости .
Не знам къде ще ме води Бог ....   ще    видим   .
Довиждане и   успех   .  Продължавайте вие  ( за сега )  битката за истината , за справедливостта , за паметта , с чест и вдигната глава .
Няма да се подчинявате на никой . Не се срамувайте никога да се борите за доброто , за истината , за ценностите "

Коментарите според мен са излишни . Дано тези думи , ни накарат да се замислим за липсата на достатъчно ценности и човещина в душите ни .

Translate