четвъртък, януари 21, 2021

Усойницата и осветената вода


Паладий, епископ на Еленополис

Един ден, деветия час, Доротей от Тива ме изпрати до фонтана, който пие вода, за да му донеса малко вода, за да може да яде, тъй като той ядеше по това време, а когато случайно видях там една усойница спускаща се по кладенеца, и поради страха си не успях да напълня стомната с вода и се върнах при него и му казах:,, Отче, ще умрем, защото видях усойница да слиза във водата,, Той като чу тези думи се засмя с благоволение и се сдържа, той вдигна лице и ме погледна, поклати глава и ми каза:,,Ако се случи, че Сатаната беше в силата да покаже и хвърли във всеки фонтан усойници, или змии, или костенурки, или всякакви влечуги, може ли да изтърпиш без да пиеш вода?,, 
И след като ми каза тези думи, той излезе и отиде при кладенеца, извади вода и я върна, и след като направи кръстния знак върху нея, той веднага пи от нея. И той ме накара да пия и ми каза:,,Там , където е печатът на Кръста, нечестието на Сатаната няма сила да навреди."
Епископ Паладий е бил галатянин по рождение. През 386 година или малко по-късно се посвещава на монашески живот. След това той живее в различни части на Египет, където се среща с монаси отшелници, изучавайки техния живот. По късно той пристига в Палестина, където е ръкоположен за епископ на Еленополис във Витиня. Ученик на Еваргий Понтийски и близък съратник на свети Йоан Златоуст.


 

Translate