понеделник, март 15, 2021

Проститутката, която влезе в Рая два часа след кръщението си

Отец Харитон Мусунгай
Гома , Източно Конго, православна мисия,, Свети Козма Етолийски,,

Беше около шест часа вечерта.... Вече беше нощ, когато едно непознато за мен момиче почука упорито на вратата на къщата ми. Отворих и я попитах какво би искала.
- Отче, искам да ми прочетеш молитва.
Лицето ѝ беше разстроено, тя говореше рязко. Не ми каза много неща, просто помоли да се помоля за нея.
Отидохме в църквата и аз ѝ прочетох молитва. Тя си отиде безмълвна, без да ми даде допълнителна информация за живота ѝ, нито да сподели причината поради която иска да ѝ прочета молитва.
След три дни тя дойде отново. Тя отново ме помоли да се помоля в църквата отново за нея. Влязохме в църквата, прочетох ѝ молитвата и когато приключих, тя ме попита:
,, Отче, страхуваш ли се от мен?,,
- Не- отговорих аз. Лицето ѝ беше по-спокойно от преди. Тя отново си тръгна безмълвна с наведена глава.
Минаха три дни и тя се върна късно през нощта. Когато ѝ прочетох молитва, помолих да не идва толкова късно. Тя ме погледна и видях очите ѝ пълни със сълзи.
Тя ми каза,, Отче, аз съм проститутка, това е моята работа. Не излизам през деня, защото всички знаят коя съм и ме е срам да се движа. Ето защо идвам винаги през нощта. Идвам при теб, защото се чувствам добре, когато влизам в църквата.
Искам да ти кажа, че първия път, когато дойдох, усетих необяснима сила в себе си и онази нощ не съгреших.
Нямам връзка с църквата, нито съм православна.
Тогава тя си отиде и никога повече не я видях. Питах пазача дали е виждал това момиче да се движи из града и той отговори отрицателно.
Минаха шест месеца и един следобед тя отново дойде, подкрепяна от приятелка. Тя се усмихна, когато ме видя. Веднага я познах.
Доведох я и я сложих на пейката, която имаме в църквата. Както ми обясни приятелката ѝ , я е помолила за нейната помощ и ѝ казала:
,, Искам да ме заведеш в православната църква, където бият много камбани.,,
Погледнах я и тя каза,, Твоята молитва, отче, твоята молитва,,.
Веднага се замислих и попитах: ,, Искаш ли да те кръстя, да станеш християнка?,,
Тя отговори:,, Да, отче, ще ми доставиш много радост, ако ме кръстиш. Бог ще ми помогне.,,
Започнах да се подготвям за кръщенето. Дадох ѝ туника и тя я облече.
Аз я кръстих ,,В името на Отца и Сина и Светия Дух,, дадох ѝ името Георгия. Сложих ѝ кръст и след това ѝ дадох Светото Причастие.
Лицето ѝ беше спокойно и щастливо.
,, Отче,, каза тя, ,, много благодаря. Прославям Бог в този час, в който Бог ме намери за достойна да бъда кръстена. Лекарите се умориха от болестта ми и ми казаха да се прибера вкъщи. Моля Бог да ми прости за всичко, което направих през живота си. Моля те , отче, искам да взема тази туника със себе си, за да я нося, когато умра. Не искам нищо друго!,,
Възхитих се да чуя тези думи и ѝ дадох туниката. Нейната приятелка ми благодари, взе Георгия и те си тръгнаха. Когато си тръгнаха аз погледнах колко е часът. Беше 18:30 вечерта.
Изминаха два часа дойдоха да ме уведомят, проститутката Георгия е починала.
Бог я беше призовал в Небесното царство!
Нашият Бог е справедлив, той я беше приготвил по начин, който умът ни не може да разбере. Хората я обиждаха, всички я смятаха за боклук. Но не и Създателят ѝ.
Погребахме я с кръщелната дреха и нейния кръст. Колко красива беше нашата Георгия!
Друга е справедливостта на Бог и друга е на хората. Бог не иска да загуби нито една душа, стига да Го разпознаят като Спасител и Изкупител.
 

Translate