понеделник, януари 25, 2021

Свети Дионисий от Олимп и монахът, който призовал демон



Източник: John Sanidopoulus

В Берея имало монах, който бил малко образован. Един ден в ръцете му попаднала книга за гадателство и от любопитство прочел малко от нея, като по този начин призовал демоните. Докато спял през нощта, той  видял гигантско същество, по черно от етиопец, което му казало:,,Понеже ме призова, аз дойдох. Ако ми се поклониш, ще направя това, което ти искаш,,!
Монахът го разпознал, че това е дяволът, и му казал:,, Покланям се на Господ Бог и само на Него служа!,,
Тогава демонът с гняв го ударил по лицето и казал:,, След като няма да ми се поклониш, защо ме призова?,,
След това, поради болката в лицето му , монахът се събудил, крещейки силно и плачейки на висок глас. Другите монаси се събрали и видяли челюстта и бузата много натъртени и подути. Било много страшна гледка.
За няколко дни телесните тъкани се подули още повече и почернели, до такава степен, че очите му изобщо не се виждали. Затова те изпратили съобщение до свети Дионисий на планината Олимп да дойде.
Когато свети Дионисий го видял, той се помолил на Бога и прочел молебния канон на Пресвета Богородица. След той помазал страдащия монах, който се възстановил и прославил Господ.






 

Translate