понеделник, януари 13, 2020

Един съвременен мъченик в Светата земя

Таня Илиева


Историята на игумена Йеротей е една от многото истории на монасите в светите места, които търпят мъченичество.
Монахът Йеротей е служил в Светата земя около 60 години, като игумен на манастира Свети Теодосий, той е претърпял много изпитания през последните 40 години,нападан е бил от екстремисти, бит е с пръчки, гонен и заплашван. Но този прост  и смирен човек  упорито е устоявал на страданията.
Преди да отиде в Светата земя той е бил на мисия в Корея и Виетнам. 
Когато станал монах той е ръкоположен за свещеник  на планината Тавор, в метоха на свети Йоан Предтеча, също и в метоха на свети Герасим по време на 6-дневната война.
Той е един от последните живи монаси подвежници. В последните години той е игумен на манастира Свети Теодосий, работи ежедневно въпреки, че сега е на около 90 години.
Ето и неговият разказ:,,Бях бит с пръчки от ударите изобщо не мога да чувам с едното ухо, а с другото малко чувам. Дясното ми око е повредено от шамар, който получих от кмет  на едно от селата. Беше ми разкъсана бузата с пирон и маслина, той показва белега от това.
Беше ми счупена ръката и беше гипсирана, кракът ми също беше счупен, искаха да ме погребат жив!"
Монасите от Патриаршията , които живеят в Светата земя, пазят манастирите, посрещат посетителите, които пристигат в пустинята, за да се поклонят на местата, където е роден и ходил Христос 

Translate