четвъртък, февруари 21, 2019

Свети Николай Велимирович: Господи, благослови моите врагове

Благослови  моите врагове, Господи. И аз ги благославям и не ги проклинам.
Враговете  ми  са по-решителни от приятелите ми, и ме тласкат в Твоите ръце. Приятелите ми ме дърпаха към земята, а враговете ми разрушиха всичките мои надежди за земното. Те ме направиха странник в земното царство и ненужен жител на земята.Като преследваният   звяр намира убежище по-бързо за себе си, отколкото непреследвания, така и аз, гоненият от враговете си, се укрих под Твоят покров, където нито приятели, нито врагове не могат да погубят моята душа.
Благослови моите врагове, Господи. Аз ги благославям и не ги проклинам. Те вместо мен изповядват моите грехове. Те те ме бичуваха, аз самият желаех да се бичувам.Те ме мъчиха мен,когато аз от мъка бягах.Отхвърлиха ме, и аз се поласках. Те ме плюеха, когато се гордеех със себе си.
Благослови моите врагове, Господи. И аз ги благославям и не ги проклинам.Когато аз се считах за мъдър, те ме назоваваха безумец. Когато аз се считах за силен, те се смееха над мен, като на шут.Когато аз се стремях да бъда първи, те ме правиха последен. Когато аз се стремях към богатството, те ме удряха по ръцете. Когато аз се готвих за сън, те ме будеха от сън. Когато строях дом, за да живея дълъг и тих живот, те го разрушиха и ме изгониха.
Наистина, враговете ми ме разделиха от света и ми помогнаха да достигна с ръцете си до  края на Твоята одежда.
Благослови моите врагове, Господи. Аз ги благославям и не ги проклинам. Благослови ги и ги умножи, умножи ги да се втвърдят повече против мен.
Да бъде моето бягство към Тебе незвъзвратимо.  Нека надеждите ми да изчезнат от земята, като мрежа. Нека смирението да царува в душата ми. Нека сърцето ми да бъде гробът на злите близнаци-гняв и гордост. 
Да,ще събера всичките си съкровища на небето. Нека да се освободя завинаги от самозаблудата, която ме е заплела в ужасната мрежа на призрачният живот.
Враговете ми откриха онова, което малко знаех: човек няма врагове освен себе си.
Този които ненавижда враговете си, той не знае, че те не са му врагове, а взискателни приятели.
Наистина, трудно ми е да кажа кой направил повече добрини за мен и кой ми е причинил повече зло- враговете или приятелите.
Затова благослови, Господи, и приятелите ми и враговете ми!
Робът проклина враговете си, защото не знае. Синът ги благославя, защото знае. Защото синът казва, че враговете нямат власт над живота му. Затова той ходи свободно между тях и се моли за тях на Господа.
Благослови моите  врагове, Господи.  И аз ги благославям и не ги проклинам.
из,, Езерни молитви" свети Николай Велимирович

Translate