сряда, май 01, 2019

Как един мюсюлманин прегърна християнството

Таня Илиева


За доктор Халид Ал Шамари меденият му месец не е било само началото на един щастлив брачен живот или интересно преживяване в друга култура. Това е началото на едно духовно пътешествие, което оказа влияние върху целият му живот.
Доктор Ал Шамари е израснал в мюсюлмански дом и е прекарал целия си живот в градовете Джеда и Мека. Той специализира в университета,, Крал Абдулазиз" микробиология и получава магистърска степен по бактериология.
По време на меденият му месец прекаран извън Саудитска Арабия, група християни са се опитали да го убедят в истинността на тяхната религия, той в неговата. Те са го помолили да отправи молитва към Иисус, и той го направил, но първоначално нямало ефект.
,, След няколко месеца аз сънувах сън", споделя той,, и аз научих от него, че Христос е Бог, който е пострадал на кръста за мен, но не можех да го призная открито. Заради този сън реших да прочета Библията, за да мога да взема каквито и да били решения. Претърсих всички материали на арабски език".
Халид прочел първо Новият завет и от прочетеното осъзнал следното:,, Трябваше аз да умра за собствените си грехове, а не Иисус Христос. Но Той е решил да напусне небето и да бъде разпнат- да умре на мястото ми."
Доктор Халид казва, че отговор на този въпрос  е намерил в Йоан 3:16,, Защото Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та всякой, който вярва в Него, да не погине, а до има живот вечен"- защото Бог ни обикна, въпреки че сме недостойни за тази любов, Той избра цената, за да ни очисти от греха, за да бъдем във вечна връзка с Него.
В Новия Завет Халид видял, че често се споменават други пророци като Даниел и Исая.
Аз се питах- продължава доктор Халид: Къде е писано? Кои са тези пророци?. Просто едно търсене ме доведе до Стария Завет. Така той изтеглил и прочел Стария Завет и открил, че съвпада с традициите на саудитците.
,, Намерих много неща, които ме интересуваха. Натъкнах се на един стих, който казваше:,,с кожа и плът ме облече, с кости и жили ме стегна(Йов 10:11). Аз почти изпаднах от изненада  от стола си, като виках:,, Бог е велик!" Тогава жена ми ме попита:,, Какво става?" Отговорих и:,, В Библията се споменават подробности за образуването на плода в утробата на майката по много   прецизен начин, противно на това, което пише в Корана" 
Тогава доктор Халид и съпругата му са се обърнали към ембриолог и имами за противоречието между Корана и науката по този въпрос. Никой не могъл да даде разумно обяснение на съпрузите. Но това не попречило Халид да бъде докладван на властите няколко пъти за вероостъпничество и включен в черния списък за забрана за пътуване извън Саудитска Арабия.
Той вярвал, че е дошло време да избягат от Саудитска Арабия, той предложил на жена си да се разведат, защото законите в страната не позволявали на мюсюлманка да бъде съпруга на християнин. Тя казала следното:,, Обичам те и искам да бъда с теб."
Халид я предупредил за опасностите, но съпругата му била твърдо решена да остане с него с надеждата да го върне отново към исляма. Въпреки всичко, след като изучила задълбочено християнството и го сравнила с исляма, тя също станала християнка.
На 17 октомври 2003  година Халид планирал да избяга в Йордания, но нямал идея как ще се измъкне от Саудитска Арабия, заради забраната му за пътуване. Една седмица той се молил с Псалм 90:1,,Който живее под покрива на Всевишния, той обитава под сянката на Всемогъщия"
В деня на пътуването той казал:,,Господи, не очаквам да ми отвориш Червено море, но въпреки това, моля те, дай решение на тази дилема.
,, Не исках чудо, тъй като съществуването Му в живота ми беше най-голямото чудо", обяснява Халид- Въпреки това, Бог ми даде чудо за времето, когато се готвех да напусна страната, компютърът беше изключен и служителят не можа да провери списъците за забрана на пътуванията!"
Днес Халид проповядва на хиляди хора чрез арабската  християнска телевизия Ал Хая.
,, Цялата ми надежда е в Господ Иисус Христос", твърди доктор Халид.,, Не търсих Бог, но Той ме търсеше и ме намери. Той спаси мен и семейството ми. Той е единственият и истински жив Бог, който чува и отговаря и обича хората, които е създал. Бог обича всички хора, но Той не обича греха. Елате днес и познайте моя Господ, Иисус Христос, защото е Той е близо. Думите ми не са в състояние да опишат радостта, която ми е дал Христос. Знам това, че вие също можете да изпитате тази радост"- казва доктор Халид Ал Шамари.  

Translate